Dieta na zdrowie

Wszyscy dobrze wiedzą jak ważne dla zachowania zdrowia i formy jest odpowiednia dieta. Wpływa ona nie tylko na utrzymanie szczupłej sylwetki, ale na nasze zdrowie. Jest na to kilka sposobów.

Pierwszą elementarną zasadą jest jedzenie śniadań. Ile razy w pośpiechy z niego rezygnujemy? To właśnie ono odpowiada za postawienie naszego organizmu na nogi, a przede wszystkim za obudzenie i rozkręcenie naszego metabolizmu.

Wielu ludzi twierdzi, że elementem niezbędnym do zachowania zdrowej sylwetki jest rezygnacja z węglowodanów w postaci makaronów i mącznych produktów. Nic bardziej mylnego – wystarczy zamienić składniki z białej mąki tę z pełnego przemiału. Jeszcze bardziej niż węglowodanów boimy się tłuszczów, ulegając przy tym marketingowym haczykom na produkty 0%. Są one pełne niezdrowych składników. Powinniśmy wybierać produkty, o małej zawartości tłuszczu, ale całkowicie ich pozbawionych.

Nich nie mylą nas piękne owoce na opakowaniach jogurtów i kartonach soków. W rzeczywistości owoców tam jak na lekarstwo, a głównym ich składnikiem jest woda i cukier. Słodki jogurt idealnie zastąpią owoce z zdrowym, naturalnym jogurtem, a sklepowe napoje możesz zastąpić samodzielnie przygotowaną wodą smakową. Nasz jadłospis powinien być urozmaicony. Odpowiednio przygotowany posiłek powinien składać się z białek, wartościowych węglowodanów i tłuszczów. Pamiętaj o pełnych witamin owocach i warzywach.

Te kilka prostych zasad żywieniowych doskonale wpłynie nie tylko na Twoją sylwetkę – poprawi się wygląd skóry, włosów, zwiększy się odporność organizmu na choroby i przeziębienia. Zbilansowane posiłki to samo zdrowie.

Dieta na zdrowie
Oceń ten post