Jedzenie przez Internet? Polacy mówią tak

Według raportu Gemius i E-Commerce Polska 2013 r. Polacy coraz częściej zamawiają gotowe dania w sieci. Restauracje oraz firmy pośrednicze przy zamawianiu posiłków odnotowują duży wzrost zainteresowania ze strony internetowych klientów.

Kojarzymy epokę plastikowych pudełek z jedzeniem w pracy? Dziś to średniowiecze. Polacy zamienili to przyzwyczajenie na zamawianie jedzenia przez Internet. Najczęściej jemy na wynos kuchnię azjatycką, włoską i polską.

– Polacy nauczyli się już jeść na zewnątrz, nauczyli się zamawiać – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Piotr Łagowski, dyrektor zarządzający w Foodpanda Polska. – Mniej więcej około 12,5-16 proc. wszystkich zamówień jest dokonywanych w Polsce poprzez aplikacje mobilne, globalnie jest to już nawet 20 proc. Uważam, że w ciągu trzech lat będzie to ponad 60 proc.

Co skłania nas do zmiany przyzwyczajeń? Przede wszystkim oszczędność czasu. W dobie dzisiejszego pośpiechu, często brakuje nam czasu na samodzielne przyrządzanie posiłków. Zamawiając internetowo, mamy dostęp do szczegółowych informacji o produkcie, całą paletę wyboru oraz wygodę. Godziny najczęstszych zamówień posiłków to od 12 do 15 oraz od 18 do 20.

Kwota wydawana na dania jest zależna od osób zamawiających posiłek. Zazwyczaj są to dwie osoby, a średnia cena wynosi około 40 zł. Tyle zazwyczaj kosztują dwa lunche. Jeśli zaś zamawiają burgery, to średni koszyk jest na poziomie 80 złotych – dodaje dyrektor Foodpanda.

Na pierwszym miejscu naszych zamówień staje kuchnia azjatycka, to 27 proc. Zamówień, następnie kuchnia włoska,  tj. 26 proc. I ostatnie miejsce, ale cieszące się również sporym zainteresowaniem to nasza rodzima kuchnia, którą spożywamy w 22 proc. Informuje nas serwis Foodpanda. Coraz popularniejsze są też burgery.

Jedzenie przez Internet? Polacy mówią tak
Oceń ten post