Walka konsumentów z producentami żywności o GMO

Branża spożywcza buntuje się przeciwko znakowaniu produktów zawierających organizmy modyfikowane genetycznie lubtych, które zostały wytworzone z udziałem paszy GMO.

Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz twierdzi, że o ile znakowanie roślin – owoców, warzyw etc. jest zasadne, to oznaczanie jaj i mięs pochodzących od zwierząt karmionych paszami GMO nie jest już żywnością GMO i nie powinno być obowiązkowe.

CBOS przeprowadził w tej kwestii badania opinii publicznej. Nie zdziwi pewnie fakt, że 93% respondentów domaga się bardziej szczegółowych informacji, czyli informacji czy produkt pochodzi od zwierząt karmionych żywnością GMO.

Z postawą producentów żywności walczy Instytut Spraw Obywatelskich (INSPRO). Od 2009 roku prowadzi kampanię „Naturalne Geny”. Debata na temat GMO rozgorzała na nowo po serii reklam pewnego producenta jaj, który chwali się tym, że jego kury nie są karmione kontrowersyjną paszą. Konsumenci zaczęli się zastanawiać ile spożywanych przez nich produktów nie ma w pełni naturalnego pochodzenia. INSPRO chce teraz baczniej monitorować jak firmy wywiązują się z nakazu znakowania produktów. Zobaczymy jakie będą tego efekty i czy pójdą za tym realne zmiany.

Walka konsumentów z producentami żywności o GMO
Oceń ten post